Úvodná stránka Mamin blog Recenzia hry HABA: Perlová oslava

Recenzia hry HABA: Perlová oslava

Recenzie 16. 7. 2022 3 minúty
Jana Chlupová
Predstavujeme vám motorickú hru vhodnú už pre najmenších lovcov perál. Poďte si prečítať, ako sa Perlová oslava hrá a čo všetko pri hre deti môžu precvičovať.

Recenzia HABA hry: Perlová párty

Spoločenské hry pre najmenších hráčov

Keď privítate nového člena do vašej hernej rodiny, nebude mať ľahkú východiskovú pozíciu. Musí sa totiž najprv všetkému naučiť, predovšetkým trpezlivosti a koncentrácii, ale aj vyrovnať sa s možnou prehrou, čo je pre mnohé deti nadľudská úloha. Spoločenské doskové hry pre najmenších hráčov odporúčame vyberať s maximálnou starostlivosťou a obozretnosťou, aby ste dieťa neodradili iba nešťastným výberom. Hra musí zodpovedať schopnostiam dieťaťa, aby malo pocit, že zvládne hru ovládať samo. Nádhernú hru pre najmenších, ktorú si však zamilujú i všetky staršie deti, prináša HABA. Perlová oslava je vhodná pre deti od 3 rokov.

Čo vás v hre Perlová oslava čaká?

Blíži sa veľká podmorská oslava na korálovom útese. Chcete si to tam pekne vyzdobiť a čo môže byť lepšie než perlová girlanda? Pokiaľ budete mať šťastie, päťčlenná rodina lastúr vám poskytne dostatok perličiek na báječnú výzdobu. Pokiaľ sa vám bude dariť menej, perly si privlastní susedka chobotnica. Hádžte, zbierajte, navliekajte!

Hra pre najmenších hráčov Perlová oslava

Čo hra obsahuje?

Krabica obvyklého formátu ukrýva mnoho atraktívnych komponentov pre 2 až 4 hráčov. 5 otvárateľných lastúr z tvrdého kartónu, do nich 65 drevených korálikov (a là perál), 2 kocky (z ktorých jedna určuje morského živočícha, druhá farbu), postavu chobotnice, 25 žetónov s morskými tvormi v rôznych farbách, 4 zásobníky na koráliky v tvare mušle, 4 navliekacie povrázky.

Čo ukrýva a naučí hra Perlová oslava?

Ako sa Perlová oslava hrá?

Princíp hry je založený na hode dvomi kockami, teda na náhode, ktorú nemôžete svojimi schopnosťami nijako ovplyvniť. Po hode kockou skontrolujete rozložené žetóny farebných živočíchov, či sa medzi nimi nenachádza práve ten, ktorého kombináciu určili kocky. Pokiaľ takého tvora nájdete, môžete si z otvorenej lastúry vziať daný počet perál a tie si navliecť na svoj povrázok. Pokiaľ takú kombináciu medzi žetónmi nenájdete (bola využitá už skôr), perlu dostane namiesto vás chobotnica. Hráči sa striedajú v pomerne svižnom tempe a vyhráva ten, ktorého perlová girlanda je najdlhšia.

Prvá spoločenská hra Perlová oslava

Trojročné dieťa zvládne hrať skutočne samostatne, s ľahkou pomocou môžete zapojiť aj o niečo mladšie deti – šikovné dvojročné dieťa si už tiež zahrá. K samostatnej hre dieťa potrebuje poznať farby. Väčšina prvých doskových hier sa opiera práve o schopnosť dieťaťa rozoznávať farby, čo je bezpochyby najjednoduchší herný princíp.

Hra HABA: Perlová oslava

Perlová oslava je ideálna hra aj pre úplných začiatočníkov, môžete dieťaťu kúpiť ako prvú spoločenskú hru. Forma aj spracovanie z nej však robia jednoduchú zábavu aj pre oveľa skúsenejších hráčov. Malé deti učí rozpoznávať farby a vodné živočíchy, učí ich kombinovať hody na dvoch kockách. Veľmi sa nám páči, že je do hry zapojená aj aktivita na jemnú motoriku – zbieranie a navliekanie korálikov je skutočne super nápad. HABA opäť boduje.

Prvá spoločenská hra HABA: Perlová oslava

Vyskúšajte ďalšie zábavné spoločenské hry z našej bohatej ponuky a užite si spoločnú zábavu.
Jana Chlupová Mama 3 detí, ktorá na svojom blogu www.blogzrzky.cz zdieľa svoje zážitky z ciest, delí sa o skúsenosti s dobrými knihami a šikovnými hračkami. Ťahá deti do prírody a na dobrodružné výpravy, ony ju naopak zaťahujú do svojho nekomplikovaného sveta, ktorý ju učí, že nič v živote nie je čiernobiele.